19 Kasım 2012 Pazartesi

Hobbit’i Beklerken

New-Hobbit-Poster

     Tam 11 yıl sonra Orta Dünya’ya yeniden bir yolculuğa çıkmanın heyecanı içerisinde olmak, aylardır ihmal ettiğim bloğuma dönüşümü sağlamış bulunmakta efenim; kendimi tutamadım, yazdım.

     2001 yılında ilk filmini ‘Harry Potter’a benzemiştir kesin’ diye tam bir Tolkien taraftarı zihniyetiyle izlememiştim. Sıkıcı köy öğretmenliğimin avare zamanlarından birinde “ulen izliyim bakiim nasıl olmuş” diye Eylül ya da Ekim 2002 tarihinde izlemiş, izlemediğime hayıflanmıştım “Yüzük Kardeşliği”ni. Bir-iki ay sonrasında gelecek olan “İki Kule” için diğer hayranlar gibi bir sene beklemek zorunda kalmamıştım, olumlu yönden bakacak olursak :)

     “Yüzüklerin Efendisi” üçlemesi, hayatımdaki en unutulmaz şeylerden biri oldu. Önce kitapları, sonra da filmleriyle hayatımın en güzel zamanlarından biri oldu. Sadece kitap okumak, film seyretmek ya da soundtrack albümü dinlemek değil, tolkien eserleri başlı başına bir dönem halini almış bulunuyor hayatımda. 2002 tarihinden beri filmleri –abartısız söylüyorum- yüzlerce kez izlemişimdir. kitapları defaatle hatmetmiş ve soundtrack albümünü en güzel duygularıma fon yapmışımdır.

     Şimdi Hobbit’in heyecanı ekleniyor hayatımın Tolkien başlığına. heyecan içerisinde 14 Aralık tarihini bekliyorum. İstemi Betil’siz bir Gandalf dublajına, Erol Günaydın’sız bir Bilbo dublajına buruk bir şekilde hazır olmasam da 14 Aralık tarihini herşeye rağmen heyecanla bekliyorum.

     (Bu arada Yüzüklerin Efendisi soundtracK müziklerinde Loreena McKennitt’in olmaması hala bir eksiğidir film ekibinin ve Hobbit’te telafisini umuyordum. Lakin ilk filmin soundtrack albümünde yine rastlamadım. olsun, ben ısrarla sonraki iki filmin albümlerinde arayacağım Loreena McKennitt adını…Ya tutarsa :)

0 yorum: