30 Nisan 2009 Perşembe

unutamıyorum işte-10 (bir roman bir hikaye)

bana sorsalar ki"şu hayatta en çok nedir, seni hayata bağlayan?" diye, hiç düşünmeden kitaplardır derim. beni bana dönüştüren, elektriğin olmadığı yayla evimizdeki odamda, mum ışığında gerçek anlamda bir tutkuyla okuduğum; yatılı okulun soğuk yatakhanelerinde, eylül ayında ilk gelerek kalorifer yanından kaptığım yatağımda okuyarak, o soğuk duvarlardan dışarılara süzülüp çooook uzaklara, hatta olmayan yerlere süzüldğüm; arkadaşlarım yemek sırasında beklerken, onlarla olmak, eski ve küflü kokularını içime çekmek için kütüphaneye koştuğum, canımın içi kitaplar...
ama en az o küflü kokuları kadar, onları büyüleyici (evet bunda ciddiyim, büyüdür bu...)sesleriyle bize ulaştıran, gecenin o efsunlu saatlerini, süslenebilecek en güzel şeyle süsleyip önümüze açan insanlar var ki, onlar da o kitaplardaki karakterler kadar değerli olmuşlardır artık gönlümüzde.
bir roman bir hikaye programı, Türkiye'de yapılmış en yerinde ve en doğru, en güzel işlerin başında gelir bence. en güzel vurgularıyla, en güzel ifadeleriyle, sesine doyamadığım Rüştü Asyalı, bizleri gerçek anlamda "büyüttü"... okumanın zevki yanında, o güzelim eserler (ne güzel ki) usta seslerle de işlendi ömrümüze...
ama bilinç altımız seslerle de tetikleniyor ya sürekli, vaughan williams'ın muhteşem yorumuyla greensleeves müziği de eşlik eder o eki güzelliklere. duyar duymaz, eski zamanlarımızın karanlık, düşlerle dolu, bebekler gibi huzurlu, uykuya aydınlık bir tünelden yürüdüğümüz bir gecesine dönüveririz...
hayat güzeldi, vesselam... yoksulluğuyla, bihaberliğiyle, yalnızlıklarıyla, küçük şeyleri, küçük mutluluklarıyla, büyük umutlarıyla... kitaplarla...

9 yorum:

şirinem dedi ki...

en güzel arkadaştır kitaplar yalnız ve üzgün olduğumuz kimseyle birşeyler paylaşmak istemediğimiz zamanlarda :) bende çok seviyorum kitapları bizlere verdikleri öğrettikleri değerleri ...

DORİS dedi ki...

kitap seven bir insanı diğerinden ayıran en küçük ayrıntı o kokudur bence. ben de kitaplarla huzurluyum. yalnızım sanıyordum hep:))
bir roman bir hikaye programını hatırlamıyorum ne yazık ki:((

bindvori berre dedi ki...

Tam 10 yıldır bu melodiyi arıyordum. daha doğrusu bestenin adını ve bestekarını. yazılım uzmanı olduğum halde google dan o kadar aratmış ama bulamamıştım. şimdi aklıma geldi bir daha aratayım dedim. bu blog site sayesinde ilk tıklamada buldum inanamadım, dinledim, evet evet o parça yine inanamadım, şu an dinliyorum hala inanamıyorum. çok seviyorum bu besteyi. çünkü çocukluğum saklı bu melodide. çok küçükken bayram harçlıklarım ile bir el radyosu almıştım. o zamanlar bizim evde dinleyebildiğimiz tek radyo trt radyosuydu ve ben her gece yatağın içine girer kulaklığımı takar bir roman bir hikaye adlı programı dinlerdim. Allahım ne huzur dolu bir müzik bu. bir roman bir hikaye adlı programı hala dinliyorum ama artık ne zaman dinlesem sadece çocukluğuma dönüyorum. ben bunları yazarken müzik bir yandan çalmakta ve ben o eski yıllardaki çocucukluğum kadar saf ve temiz duygular ile doluyum. Sayın Şaban Çuman size ne kadar teşekkür etsem azdır. bu konu başlığı zaman makinesi gibiydi benim için. çocukluğuma döndüm kulaklığımı taktım ve bütün dertlerimden arındım. size teşekkür ederim. teşekkürler...

Recep Altun; dedi ki...

Merhabalar,

"Mikrofonda Tiyatro", "Arkası Yarın" ve "Bir Roman Bir Hikaye" bunlar benim de radyodaki unutulmaz proğramlarımdı. Can kulağıyla dinlediğim ve adeta uykuya yatırılan bir çocuğun ninnileri gibiydi. Elinize, kaleminize ve yüreğinize sağlık ve mutluluklar dilerim, sayın yazarım.

Bir Roman Bir Hikaye proğramının müziğini çok aradım ama bir türlü bulmayı beceremedim. Sizin arşivinizde mutlaka mp3 dosyası vardır.

yazblogcu@gmail.com elektronik posta hesabımdır. Sizden bu müziğin dosyasını göndermenizi istirham etsem, gönderir misiniz?
Şimdiden teşekkürlerimi sunarım.

Selam ve sevgilerimle.

Recep Altun; dedi ki...

Merhaba Sayın Yazarım, Şaban Bey.

Elektronik posta hesabıma bakmadan önce internet üzerinden söz konusu mp3 aradım ve download.nl url adresli bir site buldum ve oradan değişik versiyonlarından indirdim, fakat sizin gönderdiğiniz daha güzel geldi bana, ben de zahmet edip gönderdiğiniz mp3 dosyasını kullanacağım. Çok teşekkür ederim. Şöyle bir blog sayfanıza göz gezdirdim, gerçekten çok güzel ve hoş bir blog sayfanız var. Çok kıymetli ve değerli konulara el atıp paylaşmışınız. Bunlar gerçekten güzel şeyler.

Ne yazarsan yaz, ne çizersen çiz, paylaşılmadığı sürece hiçbir değeri yoktur. Yazılan ya da çizilen bir harf te olsa paylaşıldığı zaman ve paylaşıldığı ölçüde değerlidir.

Selam ve dualarımla.

zeze dedi ki...

sayenizde o harika huzur dolu melodiyi buldum :)
cok tesekkurler :)

pessoa dedi ki...

teşekkürler sevgili zeze , sevgili recep Bey ve diğer lutfedip okuyan arkadaşlar... çok ama çok mutlu oldum yazılarınızdan. amacıma ulaşıyorum ufaktan, yazılarınıza göre. " insanları karşılık beklemeden mutlu etmek..." varolun.

Adsız dedi ki...

bir roman bir hikaye çocukluğumun kış günleridir benim için. yorgan altında ısınmaya çalışırken Rüştü Asyalı gelir mükemmel fon müziği ile fazlada kalmadan 15 dakika civarı ninnisini söyler ve çekip giderdi.bir sonraki kış gecesini sıcak bir gülümsemeyle beklemek ne hoştu.

muammer dedi ki...

Bir roman bir hikaye...
Şu an ihtiyaç duydugumuz o sakinliği o saflığı o zamanlar ne kadar güzel yasamisiz....
Ve bu müzik! !!!
Hele giriş müziği! !!!