21 Nisan 2009 Salı

unutamıyorum işte-8 (Semra Sar ya da eski hep güzel midir?)

çocukluğumuzdan kalma takıntılarımız vardır, bir çoğumuzun. bu takıntılardır işte 30 yaşını aşmış bir insanı televizyon karşısında, bir ayşecik filmine çivileyen.
efendim alamancı bir aileyseniz ve mhallede sadece sizin evinizde vhs video varsa, ve evin babası ala ala bir ayşecik filmi alıyorsa vidyonun yanında, Ayşecik ve Semra Sar'ın hayatınıza adeta çivilenmesi 5 yaşınıza rastlar... düşünsenize, babam yanılıp da bruce lee filmleri alsaymış, er şey çok daha farklı mı olurdu dersiniz? :))
mahallenin teyzeleri ve yengeleri evimize toplanır, yazmalarının ucuyla gözlerini kurularlardı, izledikleri çoğu ikinci sınıf filmin klişe hikayelerine. seviyor olmamız, bu gerçeği değiştirmez. çoğu ikinci sınıf filmlerdi.
neyse efendim semra sar'dan sözetmek için açtım asıl bu konuyu.
1943 yılında Giresun'da doğan sanatçımız, 50'den fazla filmde rol alır. asıl adı semra dordağ'dır. şan eğitimine de sahip olan semra sar, müzik alanında da çalışmalar yapar. ancak herkes onu ayşecik filmlerinden anımsar. ayşecik'in annesi ya da teyzesidir genellikle. nevin ismini karakterize eden bir insandır kendisi. bütün nevinlerin pamuk yüzlü, hüzünlü, küskün, olduğu kanısı bırakır insanda. ayşecik'le ömercik filminde alüminyum rengi saçlarının iğretiliği bile bozamaz güzelliğini. nevindir o ve her daim güzeldir, zariftir, naiftir...
birçok çağdaşı ve meslekdaşına göre çok daha güzel ve yeteneklidir ama o başrollerin değil, oynadığı filmlerin yan rollerinde kalacaktır genellikle. mutsuz, bedbaht, biçare, hüzünlü kadını ondan daha iyi oynayabilen bir oyuncu yoktur. ama yıldızınız parlamayınca parlamıyor işte. olsun... adile naşit, münir özkul da başrol olmamıştı. ne farkeder. gönlümüzde onun yeri de kooocaman...
selam olsun demiş miydim?...
fotoğraf:www.gittigidiyor.com

1 yorum:

Emena dedi ki...

merhaba.Röportaj dersinde bu kadına bayıldığımı defalarca söyleyince hocam da ödev olarak bu kadınla (yaşıyorsa eğer ki yaşıyor görünüyor) roportaj yapmamı istedi. Eğer röportaj yapabilirsem bu dersim AA gelip ortalamamı bayağı bir yükseltecek ki dersin kredisi 6!


Şimdi sizden isteğim şu: Bana göre yeşilçamın en güzel kadını olan Semra Sar 'ı nereden bulabilirim. İnternette defalarca araştırmama rağmen iz bulamadım. İz bulabilmek için nerelere müracat etmem lazım. Bazı haber siteleri ve gazeteler "Unutulmuş Yeşilçam Ünlüleri Şimdi Nerede?" başlığında haberler sunuyorlar. Bunlar nereden ulaşıyor bu insanlara. Ocağınıza düştüm.. mail adresim : rahmide@gmail.com