8 Nisan 2009 Çarşamba

sevdiğim kitaplar-1 (mim)


sevgili Hasan Parlak'ın mimi, yeni bir yazı dizisi oluşturmama da pencere açmış oldu. bundan böyle en sevdiğim, beni en çok etkileyen, hayatımda iz bırakan, ya da moda deyimle hayatımdan teğet geçen kitaplar hakkında küçük alıntılarla güssel şeyler yazmayı kararlaştırmış bulunuyorum efenim.

mim konumuz: en sevdiğiniz kitabı tanıtmamız isteniyor.

iyi bir okur olduğum konusunda mütevazi olamayacağım. hakkını vererek, yaşayarak, tutkuyla okudum, okumayı öğrendiğim andan itibaren. yerdeki takvim yaprakları, yediğim tavuk dönerin sarılı olduğu gazete kağıdı, tarihi geçmiş gazeteler, osmanlıca yazılar...

durum böyle olunca "en" kavramı tek bir isimle ifade edilemiyor. o nedenle bu mimi bir dizi haline getirmeye karar verdim. ama burada bir başlangıç yapmak gerekecek ve aklıma ilk gelen kitaptan başlayacağım.

tanıtalım...zevkle...


KÜÇÜK PRENS

evet, benim sevgili küçük prens'im... insanoğlunun vücuda getirdiği en güzel şeylerden biri olsa gerek. hümanizmi, sevecenliği, şefkati, dost canlısı oluşu, zerafeti...

minicik gezegenine, koskoca dünya insanının oburluğuna inat, koca bir dünya sığdırmayı başarmış, sevgili ilk kahramanlarımdan, kişiliğimin oluşmasında büyük payı olduğuna inandığım, bunaldıkça tekrar tekrar okuyup yüzüme gülümsemeyi hatırlattığım sevgili fenomenim...

antoine de saint-exupery'nin dünya çocuklarına -ve üzerime alınarak bana da- armağanıdır bu kitap ve her dünya vatandaşının, çocukluğunda ; olmazsa ömründe en az bir kez mutlaka okuması gerektiğine inanmışımdır.
paslayalım efem...sevgili aydan atlayan kedi...

4 yorum:

Hasan parlak dedi ki...

Sevgili Şaban Cuman,
Yaptığım mim'le zengin bir dünyanın penceresini aralamışım meğerse. İyi de yapmışım vesselam. Kalemin kavi, ilhamın bereketli olsun.

pessoa dedi ki...

zarif yorumunuz, bana açtığınız pencere ve doyumsuz yazılarınız için teşekkürler sevgili Hasan Parlak... umarım mutluluk, dostluk ve güzellikler de bu mimler gibi yayılır insanlar arasında...sevgiyle...

H.Y. Ergün dedi ki...

Gençliğinin önemli bir bölümünü kütüphanelerde geçirmiş biri için bu yazı dizisi az bile arkadaşım. Atölye için de kitap tanıtımları yazar mısın?

pessoa dedi ki...

sevgili hülya bunu zevkle yaparım. bu ara çok yoğunum ama en büyük zevkle yapacağım işlerden biri olacaktır. beni her zaman yüreklendirdin...çok teşekkür ederim.iyi ki varsın:))