16 Nisan 2009 Perşembe

andaç gürsoy ya da hayat fena halde güsseldir

Lombak dergisinin bağyan çizeridir kendisi... çocukluk anılarından ve gündelik şeylerden çizdiği çöp şerbeti ve aşk için doğup yaşayan ve her an ölmeye hazır tuğçe karakterinin de yaratıcısıdır kendileri. Andaç Gürsoy...

Yıllar önce çöp şerbeti köşesinde anlattığı bir masal vardı. iki kardeş varmış efendim. küçük kardeş hasta oluyo. doktor çocuğun bol bol güneş görmesi gerektiğini söylüyo. ancak kutba yakın bir yerde yaşadıkları için (hatırladığım kadarıyla) bu çok zordur. yerel inanışa göre güneş çıkmamaktadır, çünkü güneşi bir kutup ayısı tutmaktadır.

çocuğun abisi bu duruma çok içerler ve güneşi kutup ayısından geri almak üzere yola çıkar. ancak çocuk bir süre ilerledikten sonra kutup soğuğu etkisini gösterir ve küçük kahramanımız donma tehlikesiyle karşı karşıya kalır. o sırada bir kutup ayısı çıkagelir. çouk olan biteni anlatarak, güneşi serbest bırakmasını ister. kutup ayısı ise bunun gerçek olmadığını anlatır ve çocuğu kürkünün sıcaklığında koruyarak donmaktan kurtarır ve evine sağ salim getirir. bir süre sonra da güneş çıkar ve çocuğun kardeşi iyileşir ve mutlu mesut yaşamlarına devam ederler.
hayvan ve insanın dostluğunun yanısıra, akl-ı selim ve sağduyulu, hem de doğa kanunlarını insanlardan daha iyi bilen bir hayvan... unutamadım bu masalı ve aslını aramaya başladım.
ama bu masalı hiçbir yerde bulamadım ve son çare olarak andaç hanıma yazdım. uzun bir aradan sonra bugün cevabı geldi. piyasada bulamayacağımı ve fotokopi edip bana yollayacağını yazmış kendisi. çok mutlu oldum ve daha şimdiden binlerce teşekkür ettim.
güzel şeylere sahip insanların bunları paylaşması güzel, tesadüfi değil ve harikulade bir mutluluğu var... hayat hakkaten güseldir be...

0 yorum: