12 Ocak 2009 Pazartesi

cennette karşılaşacağınız beş kişi



bir kez daha ve bir kez daha izleyebileceğim filmlerden biri... sükunet, huzur, hüzün, özlem, geçmişe dönüş, kaybettiğimiz güzellikler, pişmanlıklar, affedişler... seviyorum böyle filmleri. robin villiams'ın "aşkın gücü"nde de başımı yana yaslamış ve sessiz sakin ve huzur dolu olmuştum. ama aşkın gücü daha etkili kesinlikle... o ayrı bir yazıda geniş geniş sözünü etmek istediğim bir diğer film.

Film, hayatın anlamsızca birbirine bağlı olaylar zincirinden ibaret olmadığı, rastlantıların bir anlamı olduğu ve her oluşun bir nedeni bulunduğu temasını incelikle işliyor.

the five people you meet in heaven Mitch Albom'ın aynı adlı romanından uyarlama... zaten edebiyattan yapılan uyarlamalar, hele hele edebiyatı anlayabilen ellerde uyarlanabiliyorsa, kalitenin tadına doyum olmuyor.

roman hakkında yazılan referansla bize fikir verebilir.

"Cennette Karşılaşacağınız Beş Kişi'yle Mitch Albom bizi yeni bir boyuta taşıyor. Bu kitapta eserlerin yankılarını bulacaksınız. Albom'un son yapıtı sizin en iyi dostunuz olacaktır."
- Frank McCourt, Angela'nın Külleri ve Tis'in yazarı-

"Aşıklar bu kitabı bir solukta okuyacaklar. Çaresiz kaldığınızda bu masal size ışık tutacaktır. Bu öyküyü defalarca okuyabilirsiniz, çünkü içerdiği sihir sayesinde kendinizi ve dünyayı bambaşka bir gözle göreceksiniz."
- Amy Tan, Şans Kulübü ve Çıkıkçı'nın Kızı yazarı-

"Bu duygusal fantezi roman yaşamımızı sorgulamaya başladığımızda bize cenneti nerede bulacağımızı öğretiyor."
- Harold S. Kushner, İyi İnsanarın Başına Kötü Olaylar Geldiğinde yazarı-

"Usta bir yazarın dokunaklı kaleminden çıkan, harika bir kurguyla örülmüş büyüleyici bir eser. Umut ve dostluğu anlatan şiirsel bir anlatım..."
- James McBride, Suyun Rengi yazarı-

1 yorum:

H.Y. Ergün dedi ki...

filmini izlemiştim ve çok beğenmiştim. Kitabını okumadım maalesef, o konuda tembelizzzz:)