30 Aralık 2008 Salı

krismıs ya da kimi yiyonuz lan siz


kendimi bildim bileli yeni yıl mesajları hep tiksindirmiştir beni. ekranda çıldırasıya bir eğlenceden verilmiş arada, kendine ait olmayan sözlerle, duymaktan el-aman denilmiş kelimelerle "aman, yeni yıl mesajımızı da verelim de aradan çıksın" edasıyla, kimi neden ilgilendirdiği bile belli olmayan garip bir gelenek.

"yeni yılın herkese şans, mutluluk, para ve aşk getirmesini..." falan filan...

bi de 80'li yılların gazetelerinde bitmekte olan yılı temsil edenle yeni yılı temsil eden yaşlı adam-bebek ikilisinin çizildiği karikatürler vardı. yaşlı adam gününü kaybetmiş kuşlar gibi... gözler şaşmış, deri sarkmış, kemal sunal'ın Gulyabanisi gibi bi halde.

ulan sanki o adamı o hale getiren uzaylılarmış gibi. kimse o adamın neden o hale geldiğini sorgulamaz. o adam daha bir yıl önce bebekti. neler görmüş ki bir yıl içinde, bu hale gelmiş kimse itibar etmez o ihtiyara... bir yıl içinde gördüğü savaşlar, cinayetler, bombalamalar, yalanlar, birbirin yiyen insanlar getirmiş o adamı o hale derdim hep. acırdım...

bebeğe de acırdım. yazık... bir yıl sonra sen de istenmeyeceksin. herkes yanındaki gencecik bebeğe itibar edecek. sen d tüketim dünyasının bir ürünü olarak, bir yıllık kısacık ömrünü tamamlayarak, tüketim karadeliğinin içinde yok olup gideceksin. kimse anmayacak artık seni.

kimse yeni yıl için iyi dileklerde bulunmasın kimseye. kuru dileklerimizden başka yaptığımız hiçbir şey yok. ertesi gün hepsini unutup, kaldığımız yerden devam edeceğiz, birbirimizi yemeye... kimbilir, o iyi dileklerin dilendiği saniyelerde, dünyada bir yerlerde çocuklar, kimilerinin ancak kötü niyetlerinden nasiplenebilecekler ancak. yeni yılın ne olduğunu, neden varolduğunu ve neden bunun kendi başına geldiğini bile sorgulayamadan, idrak edemeden terkedip gidecekler bu dünyayı.

mutlu yıllar, yaşlı , eski yıl adamı...

6 yorum:

H.Y. Ergün dedi ki...

Yeni yıl ile ilgili okuduğum en gerçekçi yazıydı. Yaşa Şaban! Pardon, YAZ ŞABAN YAAAAZZZZ:)

pessoa dedi ki...

teşekkür ederim hülya. biraz öfkeliyim aslında. daha olumlu şeyler yazmak isterdim ama başka şeyler de çıkmıyor ki. haberler var tv.de ve herşey kötüye gidiyor.hala masum insanlar ve çöp atmak için evlerinden çıkan 4-11 yaşlarındaki iki çocuğu hedef alan koskoca bir devlet...her şey nereye varacak. insanoğlu nereye gidiyor offf...

Esrik Öfke dedi ki...

İstemesen de sana iyi dilekler dileyeceğim yeni yıla dair. Mutlu, huzurlu yıllar diyeceğim.

Benim bu konuda asıl fikrim her gün herkes iyi dilek sunmalı diğerlerine:))

Mutlu, huzurlu yıllar

pessoa dedi ki...

böyle iyi niyetli dilekleri çoğaltmalıyız belki de... belki de bu şekilde olur.. başımla beraber ve bil mukabele

haccecan dedi ki...

iyi dileklerde bulunmazsak, güzel dualar yapmazsak, iyi dileklerimiz için çalışmazsak kötü dünya nasıl iyi olabilir, ihtiyar adam nasıl gençleşebilir?

iyi dilek tutarak başlayıp, iyi dileklerimizi gerçekleştirmek için çalışmalıyız...

adil, güzel, sağlıklı, yaşanılabilir bir dünya diliyorum bu yılda, gönülden diliyorum...

pessoa dedi ki...

haklısın sevgili haccecan... iyi dilekler tutarak, belki de çekim yasasını harekete geçirebiliriz.böylece o ihtiyar gitgide gençleşir ve dünya çocuklara kalır. olur mu olur..teşekkürler...:)